دستگاه پرکن مایعات غلیظ دستی

دستگاه پرکن مایعات غلیظ دستی


دستگاه پرکن مایعات غلیظ دستی وسیله ای است که برای تزریق مایعات غلیظ به داخل بسته‌ بندی مناسب استفاده میشود که شامل قسمت‌ های مشابهی است، اما با تفاوت اینکه عملکرد آن به صورت دستی و توسط اپراتور انجام میشود. قسمت اول این دستگاه شامل مخزنی است که مایع غلیظ را در خود نگه میدارد.

قسمت دوم، سیستم پرکن میباشد. در این قسمت، مایع غلیظ به صورت دقیق و با سرعت مطلوب به داخل بسته‌ بندی مناسب تزریق میشود. اما به جای استفاده از پمپ برقی، از قلاب یا سرنگ استفاده میشود تا مایع را به داخل بسته بندی تزریق کند.

قسمت سوم نیز سیستم بسته‌ بندی است. در این بخش، بسته‌ بندی مناسب برای محصول تهیه میشود و مایع غلیظ در داخل آن قرار میگیرد. اما به جای استفاده از ماشین بسته‌ بندی، اپراتور بصورت دستی این کار را انجام میدهد.

این ماشین به کاربر امکان تنظیم سرعت پرکن، حجم پرکن و دقت کنترل جریان مایع را میدهد. اما به دلیل عملکرد دستی، دقت و سرعت آن نسبت به ماشین آلات اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک کمتر میباشد.

استفاده از دستگاه پرکن مایعات غلیظ دستی در صنایع کوچک و کارگاه‌های کوچک میتواند مناسب باشد که حجم تولید کمتر است و نیاز به هزینه‌های بالا برای خرید و نگهداری ماشین آلات پرکن اتوماتیک ندارد.

عوامل موثر در خرید دستگاه پرکن مایعات غلیظ دستی

در خرید دستگاه پرکن مایعات غلیظ دستی، عوامل زیر میتوانند موثر باشند:

1. کیفیت و قدرت دستگاه: این عامل بسیار مهم است و باید از کیفیت ساخت و عملکرد قوی دستگاه اطمینان حاصل شود. همچنین، قدرت در تزریق مایعات غلیظ به صورت یکنواخت و بدون ایجاد مشکلاتی نظیر گیر کردن یا توقف ناگهانی باید بررسی شود.

2. قابلیت تنظیم سرعت و حجم پرکن: دستگاه باید قابلیت تنظیم سرعت و حجم پرکن را داشته باشد تا بتوان با توجه به نیازهای مختلف، مقدار دقیقی از مایع را به داخل بسته‌ بندی تزریق کرد.

3. دقت کنترل جریان مایع: دستگاه میبایست قابلیت کنترل دقیق جریان مایع را داشته باشد تا از تزریق زیاد یا کم مایع به داخل بسته‌ بندی جلوگیری شود.

4. قابلیت تعویض و تمیز کردن قطعات: قطعات نیز میبایست قابلیت تعویض و تمیز کردن داشته باشند تا در صورت نیاز، بتوان آنها را جدا کرده و تعویض یا تمیز نمود.

5. هزینه و قیمت: هزینه خرید دستگاه نیز باید در نظر گرفته شود. باید مقایسه قیمت ماشین آلات با کیفیت و عملکرد آن صورت گیرد تا بهترین گزینه انتخاب شود.

6. پشتیبانی و خدمات پس از فروش: این عامل نیز بسیار مهم میباشد. باید اطمینان حاصل شود که شرکت سازنده دستگاه، خدمات پس از فروش مناسبی ارائه میدهد و در صورت بروز مشکلات، قادر به رفع آنها است.

7. قابلیت نگهداری و تعمیرات: باید از قابلیت نگهداری و تعمیرات آسان دستگاه اطمینان حاصل شود تا در صورت بروز خرابی، بتوان به سرعت آن را تعمیر کرد و دستگاه را آماده بکار نمود.

8. اندازه و فضای مورد نیاز: بررسی اندازه و فضای مورد نیاز برای نصب و استفاده از دستگاه نیز بسیار مهم است تا بتوان آن را به راحتی در محل کار قرار داد.

سخن پایانی 

این دستگاه ها در طرح و اندازه های مختلفی طراحی و تولید میشوند، لذا بهتر است قبل از انتخاب و خرید دستگاه مورد نظر از تولید کنندگان راهنمایی های لازم بر حسب نیاز را دریافت نمایید. در این راستا شرکت تولیدی اختران صنعت در خدمت مشتریان گرامی میباشد تا بتواند خدمات مناسبی را ارائه نماید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سه − = 1